dimarts, 5 de gener del 2010

efecte mariposa en hosting

la noticia l'anirè reconstruint a partir dels blogs que vaig visitant.


Nazca compra veloxia i ferca, a l'agost de 2008, es a dir, una empresa de capital risc propera a Fortis compra dos empreses més, ara  integra a les empreses Acens, Hostalia, Veloxia i Ferca en un únic grup i es converteixen en el seguido d'Arsys juntament amb 1and1. (veure post anterior on es posava el ranking de hosting)
 
Migració dels servidors de Menéame a Amazon EC2 . Meneame allotjat a ferca un any després de la compra migra a altres servidors, no indica si es qüestió de preu o serveis. Parla que la raó és :'Optaron por Amazon porque ofrecía mayor flexibilidad y fiabilidad a un precio no demasiado caro'.
 
"una entrada de comentari del blog indica quin són les serveix que ofereix ec2 d'amazon : reprodueixo tal cual de Menda
 
"La gracia de EC2 es que puedes escalar dependiendo de la demanda que tengas en tu sitio. Si la carga de tu sitio es muy grande de 9 a 10 de la noche, puedes crear instancias de servidores virtuales que permitan atender a la avalancha de gente. Configuras un sencillo Auto Scaling y dadas unas reglas que tú configuras automáticamente se crean nuevas instancias. Luego cuando las peticiones bajan, se cierran los servidores. El modo de pago es por horas, tráfico, CPU y uso de memoria. También pagas según el SO que uses (Windor más caro), y puedes instalarle el software que te dé la gana como si estuvieras en tu máquina.
Para sitios con mucha carga es muy buena opción, sin embargo para sitios pequeños y con pocas visitas veo excesivamente caro pagar 72 euros, el cual es el precio mínimo para tener una instancia de la menor potencia que ofrecen durante un mes funcionando.
La desventaja con App Engine de Google es que Google escala automáticamente, mientras que en Amazon EC2 te tienes que calentar más la cabeza ya que tienes tú que encargarte de ello (aunque el resto es automático). Otra desventaja tal vez es que al cerrar la instancia se borran todos los datos, instalaciones, etc, por lo que tienes que ocuparte de guardarlos para luego al crear instancias recuperarlos."


La veritat es que sona molt bé, unicament el tenir clar, via monitorització la necessitat de màquina o màquines a hores determinades. Un servei dinàmic, que en el cas de google sembla dinàmic i en amazon sembla qeu correspon a l'administrador avaluar-lo i preveir-ho.
 
Tot això només es pot montar en un entorn de virtualització total per arrancar màquines virtuals segons demanda, en el cas d'amazon en xen que es lliure i ubuntu les màquines, pero que d'altre banda està vmware i sino ja mateix microsoft, encara que molt lluny d'aquesta lluita i rendiments. donat que son màquines virtuals el sistema operatiu pot ser qualsevol i depenent d'ell diferents preus.
 
En el següent post reproduiré les decissions i estudi de la migració.